Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

Με συμμετοχή ιδιωτών το τουριστικό μάρκετινγκ

Το Δημόσιο και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων δημιουργούν κοινή εταιρεία, με στόχο την αποτελεσματικότερη και πιο ουσιαστική προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό
Marketing Greece είναι το όνομα της νέας εταιρείας μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού, η οποία πρόκειται να δημιουργηθεί από το Δημόσιο και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), με στόχο την αποτελεσματικότερη και πιο ουσιαστική προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στο εξωτερικό.
Η τροπολογία για τη δημιουργία της εταιρείας έφτασε στη Βουλή στο «παρά πέντε» και ψηφίστηκε τελικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τα ταξί, στο οποίο αντιδρούσαν οι εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου! Την κατέθεσε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, ο οποίος τους τελευταίους μήνες βρισκόταν σε συνεχή διαβούλευση με τους εκπροσώπους του τουριστικού κλάδου για τη δημιουργία της εταιρείας, η οποία «αναμένεται να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τη χώρα».

O EOT. Στα 60 χρόνια λειτουργίας του ΕΟΤ την τουριστική προβολή της χώρας στο εξωτερικό, λένε κύκλοι του υπουργού Πολιτισμού, αναλάμβανε εξ ολοκλήρου το Δημόσιο (ΕΟΤ) με δικά του κονδύλια, γεγονός που συχνά-πυκνά προκαλούσε τις επικρίσεις του ιδιωτικού τομέα, κυρίως ως προς την αποτελεσματικότητα που είχε η κρατική διαφήμιση. Τώρα στη διαδικασία της τουριστικής προβολής της χώρας εισέρχεται δυναμικά και ο ιδιωτικός τομέας.
Ο ΣΕΤΕ, όπως επισημαίνει μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρός του Ανδρέας Ανδρεάδης, αναμένει πλέον να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για τη σύσταση της νέας εταιρείας μάρκετινγκ, η οποία «θα αποτελέσει κι ένα μεγάλο στοίχημα για τον ιδιωτικό τομέα, καθώς είναι η πρώτη φορά που θα κληθεί να συμμετάσχει στην προβολή του εθνικού τουριστικού προϊόντος».
Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, η νέα εταιρεία θα ασχολείται κυρίως με το branding του ελληνικού τουρισμού, την προβολή και τον σχεδιασμό ειδικών ενεργειών προώθησης του τουρισμού, ενώ ο ΕΟΤ θα συνεχίσει να ασχολείται με την εθνική συμμετοχή στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και τη διαφήμιση της χώρας (awareness).
Βάσει του σχεδιασμού που υπάρχει αυτή τη στιγμή, λέει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, πρόκειται να αναπτυχθεί ένα δίκτυο γραφείων δημοσίων σχέσεων σε πέντε αγορές πρώτης σπουδαιότητας για τον ελληνικό τουρισμό, και συγκεκριμένα στην Αγγλία, στη Γερμανία, στη Γαλλία, στις ΗΠΑ και στη Ρωσία. Σε δεύτερη φάση, η εταιρεία θα απλωθεί και σε άλλες αγορές και κυρίως στην Κίνα, στην Ιταλία, στις Κάτω Χώρες, στην Τουρκία και στη Σκανδιναβία.
Ολα τα γραφεία, λέει ο κ. Ανδρεάδης, θα στελεχωθούν από επαγγελματίες της αγοράς και πιθανόν και του ΕΟΤ, και θα συνεργάζονται στενά με τις υπηρεσίες του ΕΟΤ και των άλλων ελληνικών Αρχών. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί ένα νέο site, το οποίο λειτουργικά και τεχνικά θα συνυπάρξει με το Visit Greece και θα περιέχει πληροφορίες σε 10 γλώσσες.
Ενας από τους στόχους της εταιρείας Marketing Greece είναι μέσω των άμεσων και έμμεσων δημοσίων σχέσεων και με συστηματική προσέγγιση ξένων δημοσιογράφων, opinion makers και άλλων σημαντικών παραγόντων της τουριστικής αγοράς την τρίτη χρονιά της λειτουργίας της να έχει επιτευχθεί η παραγωγή δημοσιευμάτων και έμμεσης προβολής της Ελλάδας (estimated advertising value) συνολικής αξίας 100 εκατ. ευρώ.


ΠΗΓΗ :ΝΕΑ on line