Η ψήφιση του νομοσχεδίου για την πλήρη άρση του cabotage στην κρουαζιέρα, έστω και με πολύμηνη καθυστέρηση ανοίγει νέους ορίζοντες σε έναν χρυσοφόρο τομέα για την ελληνική οικονομία.
Ήδη οι πρώτες αντιδράσεις του κλάδου είναι γεμάτες ενθουσιασμό. Ειδικότερα η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, χαιρετίζει την ψήφιση από την Βουλή της τροπολογίας του Νόμου του 2010, σχετικά με την απελευθέρωση του cabotage για τα κρουαζιερόπλοια και τονίζει ότι σήμερα ανέτειλε μία νέα εποχή για τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
«Πιστεύουμε ότι η νέα ρύθμιση, έστω και καθυστερημένα, βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση, ώστε να μπορέσει να πείσει τις ενδιαφερόμενες διαχειρίστριες εταιρείες, ότι δεν υπάρχουν πλέον δυσκαμψίες και γραφειοκρατικές διατυπώσεις που δεν θα διευκόλυναν το καθεστώς του home porting. Παράλληλα τίθενται κίνητρα για την απασχόληση Ελλήνων Ναυτικών» και προσθέτει:
«Θέλουμε να πιστεύουμε ότι, προκειμένου να δημιουργηθούν και άλλοι όροι επίσης ελκυστικοί στην προσέγγιση των κρουαζιεροπλοίων στους λιμένες, θα προχωρήσουν και τα προγράμματα εκτελέσεως έργων αναβάθμισης της λιμενικής υποδομής της χώρας και ιδιαίτερα της νησιωτικής, ύστερα και από συσκέψεις που έγιναν, με πρωτοβουλία της Ενώσεώς μας, σε Οργανισμούς Λιμένων και Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, όπου παρουσιάστηκαν προγράμματα εκτελέσεως νέων έργων για την κρουαζιέρα.
Εμείς, ως συλλογικό όργανο εκπροσώπησης του κλάδου της κρουαζιέρας, ακλουθώντας πολιτική προσαρμοσμένη στις εξελίξεις όσον αφορά τους τρόπους λειτουργίας των επιχειρήσεων και των πλοίων, θα βαδίσουμε με όλες τις δυνάμεις που μας δίνουν τα μέλη μας, προκειμένου να μπορέσει να αναπτυχθεί ο κλάδος στο μέγιστο βαθμό».
Οι αριθμοί στην κρουαζιέρα είναι ενδεικτικοί. Σε ποσοστό 9% αυξήθηκαν οι Ευρωπαίοι που έκαναν κρουαζιέρα το 2011 σε σχέση με το 2010, αγγίζοντας τα έξι εκατ. επιβάτες. Η μεγαλύτερη αγορά είναι η βρετανική με 1,7 εκατ. επιβάτες και άνοδο 5%.
Ακολουθεί η αγορά της Γερμανίας με 1,4 εκατ. επιβάτες και αύξηση σε ποσοστό 14% σε σχέση με το 2010, με την Ιταλία στην τρίτη θέση με 900.000 επιβάτες. Στην τέταρτη θέση παραμένει η Ισπανία με 700.000 επιβάτες και στην πέμπτη η Γαλλία με 440.000 και αύξηση κατά 14% περίπου.
Αξιοσημείωτη είναι και η αγορά της Ελβετίας, η οποία αναπτύχθηκε κατά 33% το 2011 συγκριτικά με το 2010.
Σε ό,τι αφορά την προσφορά της βιομηχανίας κρουαζιέρας στις τοπικές κοινωνίες, έχει υπολογιστεί ότι κάθε επιβάτης ξόδεψε περίπου 100 ευρώ κατά την επίσκεψή του σε κάθε λιμάνι και το σύνολο επισκέψεων στα ευρωπαϊκά λιμάνια ετησίως έφτασε τα 25 εκατ. επισκέπτες, αντιπροσωπεύοντας δαπάνες που αγγίζουν τα 2,5 δισ. ευρώ.
πηγη : nea online