Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

Οι 20 καλύτεροι τρόποι για να σου έρθουν καταπληκτικές ιδέες








Σοβαρά. Πάντα. Είτε είμαι στο μπάνιο, τρώω, διαβάζω, οδηγώ, γυμνάζομαι, μιλάω, στέλνω email, εργάζομαι, γράφω ή παίζω με τα παιδιά μου, πάντα σκέφτομαι: “αυτό θα μπορούσε να είναι ένα ωραίο άρθρο”.
 
 Με αυτό κατά νου, αν προσπαθείς να βρεις πηγές μεγάλων, υπέροχων, μοναδικών ιδεών, είτε είναι για ένα άρθρο ή ζωγραφική, είτε είναι για ζωγραφική ή ένα νέο προϊόν, ορίστε οι αγαπημένοι μου τρόποι.

1. Έχε ένα σημειωματάριο μαζί σου. Σοβαρά, έχε το πάντα μαζί σου. Δεν μπορώ να πω πόσες φοβερές ιδέες έχω χάσει μόνο και μόνο επειδή είχα ξεχάσει το σημειωματάριο μου. Και ξέρεις γιατί δεν μπορώ να πω; Γιατί δεν είχα το σημειωματάριο μαζί μου για να τις γράψω. Κουβάλα το σημειωματάριο παντού και όταν σου έρχεται κάτι, γράψε το αμέσως. Μπορεί να χρειαστεί να κάνεις το αυτοκίνητο σου στην άκρη για να αποφύγεις κάποιο ατύχημα ή απλά να χρησιμοποιείς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για να αποφύγεις αυτό το πρόβλημα. Άλλο ένα καλό άρθρο σχετικά με την σύλληψη ιδεών.

2. Κράτα μια λίστα. Έχω ένα απλό έγγραφο Google Doc, το οποίο μπορώ να το ανοίξω αμέσως με το πάτημα λίγων πλήκτρων. Σε αυτή την λίστα γράφω όλες τις ιδέες μου. Έτσι, όταν πρέπει να γράψω ένα άρθρο, ποτέ δεν ξεμένω από ιδέες. Στην πραγματικότητα, έχω πολύ περισσότερες ιδέες από όσες πρόκειται να χρησιμοποιήσω ποτέ. Οπότε, αν κάποιος χρειάζεται κάτι, ας με ειδοποιήσει. 5 € η ιδέα. 

3. Ασκήσου. Οκ, ξέρω ότι θα το προσπεράσεις αυτό. Εντάξει, δεν λέω ότι πρέπει να αρχίσεις να γυμνάζεσαι για να σου έρθουν καταπληκτικές ιδέες, αλλά από προσωπική εμπειρία, η άσκηση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να σου έρθουν νέες ιδέες. Από ότι φαίνεται, είναι σχεδόν αδύνατο να πας για τρέξιμο και να μην σου έρθει έστω μια φανταστική ιδέα που θα σε κάνει να χάσεις το βήμα σου.

4. Οδήγηση. Υπάρχει κάτι όταν οδηγάω ανέμελα που με κάνει να μου έρχονται οι καλύτερες ιδέες. Για να δουλέψει αυτό, θα πρέπει να οδηγείς πιο αργά από ότι όλοι αυτοί οι μανιακοί εκεί έξω και να αγνοείς την αγένεια των άλλων οδηγών. Επικεντρώσου στην αποφυγή ατυχημάτων, αλλά μην ανησυχείς αν κάποιος σε κόβει οδηγώντας πιο αργά και από ότι πάει ο γιος σου περπατώντας. Απλά μείνε στην ανέμελη ζώνη σου και παρακολούθα τις ιδέες να σου έρχονται αβίαστα.

5. Διάβασε. Διαβάζω βιβλία κάθε μέρα. Μπορεί να μου πάρει μια εβδομάδα να τελειώσω ένα βιβλίο, αλλά αυτό συμβαίνει γιατί παίρνω τον χρόνο μου και απολαμβάνω το βιβλίο. Επιπλέον, πάντα διαβάζω πράγματα στο internet. Το διάβασμα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βρεις νέες ιδέες. Και ναι, πρέπει να διαβάζεις και το κείμενο αντί να βλέπεις μόνο τις εικόνες.. 

6. Βρες έμπνευση. Βρίσκω έμπνευση σε πολλές πηγές, συμπεριλαμβανομένων άλλων μπλογκ, τους φίλους, την οικογένεια και από την ζωή την ίδια. Μερικές φορές, μια ιδέα μπορεί να είναι τελείως άσχετη με την πηγή της έμπνευσης σου, αλλά το κλειδί είναι αυτή η σπίθα, αυτή η ενέργεια, αυτή η ανάφλεξη που κάνει το μυαλό σου να πάρει μπρος. Οτιδήποτε το κάνει αυτό σε εσένα, αξίζει το βάρος του σε χρυσό.

7. Άκουσε. Μια από τις αγαπημένες μου πηγές έμπνευσης είναι να ακούω τους άλλους ανθρώπους να μιλάνε. Όταν κάποιος μου μιλάει, προσπαθώ να μιλάω όσο το δυνατόν λιγότερο και απλά να ακούω τι μου λέει και να τα κατανοώ. Αυτό είναι δύσκολο όταν μιλάς με ένα μηχανικό, βέβαια. Μου αρέσει επίσης, να παρακολουθώ συνομιλίες που κάνουν άνθρωποι που μιλάνε δυνατά, όταν είμαι σε δημόσιους χώρους. Ναι, αυτό με κάνει περίεργο.

8. Διαμόρφωσε. Βρήκες μια φανταστική ιδέα από κάποιον άλλο; Αν δεν έχεις έμπνευση από κάποιον άλλο, απλά αντέγραψε τις ιδέες τους. Αλλά, όχι απλά να κοπιάρεις τις ιδέες επί λέξη, αλλά να τις πας σε ένα άλλο επίπεδο διαμορφώνοντας τες. Πως μπορείς να πάρεις μια φανταστική ιδέα (ακόμα και μια απλή ιδέα) και να της δώσεις ένα νέο νόημα; Μερικές φορές, μπορείς να βρεις τις καλύτερες ιδέες απλά παίρνοντας μια παλιά ιδέα και δίνοντας της νέα πνοή.

9. Εξέτασε την ζωή σου. Αφιέρωσε λίγα λεπτά, πήγαινε πίσω στον χρόνο και ρίξε μια ματιά στην ζωή σου. Τι κάνεις; Που πας; Ποιος είσαι; Τι είναι σημαντικό; Τι προσπαθείς να κατορθώσεις; Τι κάνεις σωστά και τι λάθος; Ρώτα τον εαυτό σου τέτοιου τύπου ερωτήσεις, σκέψου τι κάνεις κάθε μέρα και γιατί. Αυτού του είδους η «αναζήτηση» μπορεί να παράγει χιλιάδες νέες ιδέες.

10. Αμφισβήτησε τα πάντα. Όταν βρίσκεις τον εαυτό σου να σκέφτεται ή να ακολουθεί παραδοσιακές ιδέες που ο καθένας υποθέτει ότι είναι σωστές, αμφισβήτησε τες. Αναρωτήσου αν είναι όντως σωστές και αν ναι, γιατί; Γιατί όλοι το πιστεύουν αυτό; Υπάρχουν άλλοι τρόποι για να γίνει; Αμφισβήτησε τα πάντα και μπορεί να βρεθείς μπροστά σε εκπληκτικές απαντήσεις.

11. Αναζήτησε νέες πηγές. Μερικές φορές, αν κάνεις την ίδια διαδρομή για το σπίτι κάθε μέρα, είναι καλό να αλλάξεις την διαδρομή, ακόμα και αν είναι λίγο μεγαλύτερη. Άλλαξε τα πράγματα. Ομοίως, επισκέψου νέες ιστοσελίδες, διάβασε νέους συγγραφείς, μίλα σε νέους ανθρώπους, ξεκίνα να πατάς σε συνδέσμους σε blogs και δες που θα σε πάνε. Βγες έξω από τα γνωστά σου εδάφη και ανακάλυψε νέες ιδέες σε νέα μέρη.

12. Μοιράσου πράγματα με άλλους. Έχεις μια ιδέα; Μοιράσου την με ένα φίλο ή ένα συμφοιτητή. Μερικές φορές, οι απαντήσεις τους μπορεί να σου δώσουν μια νέα ιδέα και αντιστρόφως. Είναι καταπληκτικό τι μπορούν να επιτύχουν δυο άνθρωποι αν ενώσουν τις δυνάμεις τους. Ωστόσο, απέφυγε να συζητάς τις ιδέες σου με παραπάνω από τρία άτομα. Οι «Ιδέες από Επιτροπή» δεν είναι και τόσο έξυπνη προσέγγιση.

13. Μηνύματα αναγνωστών. Λαμβάνω πολλά μηνύματα από αναγνώστες και αν και μπορεί να πάρει πολύ χρόνο για να τα διαβάσω όλα και να απαντήσω, αξίζει τον κόπο. Μερικές από τις καλύτερες δημοσιεύσεις, έχουν έρθει από προτάσεις άλλων. Αν δεν λαμβάνεις πολλά μηνύματα από αναγνώστες, μην αφήνεις αυτό να σε σταματήσει. Βρες ένα τρόπο να ζητάς προτάσεις από άλλους, να ζητάς για email ή σχόλια στο blog ή οτιδήποτε έχεις. Άφησε τους άλλους να έρχονται με τις ιδέες.

14. Φόρουμ. Παρόμοια με κάποια από τα παραπάνω, τα φόρουμ μπορούν να είναι καταπληκτικά μέρη για αναζήτηση ιδεών. Μπορείς να πάρεις προτάσεις από άλλους, να αντιγράψεις ιδέες, να διαβάσεις και να εμπνευστείς από φανταστικές ιδέες άλλων ανθρώπων στα φόρουμ. Και υπάρχουν τόσα πολλά φόρουμ online, που είναι αδύνατο να στερέψεις από ιδέες μέσα από αυτά.

15. Ρώτησε. Όταν στερεύω από ιδέες, ρωτάω τους αναγνώστες μου. Θα κάνω ένα post και θα ζητήσω να μου προτείνουν ιδέες για άρθρα. Δεν υπάρχει καμία έλλειψη μεγάλων θεμάτων όταν το κάνω αυτό. Λίγους μήνες πριν, είχα ζητήσει να μου προτείνουν ιδέες για άρθρα σχετικά με “Υγεία & Καλή Φυσική Κατάσταση”. Ακόμα δεν είμαι ούτε στα μισά της λίστας με τις προτάσεις που έλαβα.

16. Πάγκος με περιοδικά. Όταν πάω σε ένα βιβλιοπωλείο ή ένα περίπτερο, ξοδεύω λίγα λεπτά στον πάγκο με τα περιοδικά. Δεν διαβάζω όλα τα άρθρα, απλά διαβάζω τις επικεφαλίδες στα εξώφυλλα ή απλά ξεφυλλίζω τα περιοδικά. Και δεν κοιτάω απλά αυτά που με ενδιαφέρουν, ρίχνω μια ματιά σε όλα. Έχω βρει κάποιες καταπληκτικές ιδέες σε αυτούς τους πάγκους.

17. Κοίταξε βαθιά μέσα σου. Αυτό είναι δύσκολο. Είναι παρόμοιο με το “Εξέτασε την ζωή σου”, αλλά περιλαμβάνει μια πιο βαθιά ματιά στον εαυτό σου. Ψάξε πραγματικά βαθιά μέσα σου το άτομο που είσαι, ψάξε στην ψυχή σου για τις πιο κρυφές σου επιθυμίες, τα βαθύτερα μυστικά σου, τα πιο κρυφά σου όνειρα και φιλοδοξίες. Μπορείς να βρεις μερικές από τις πιο υπέροχες ιδέες βαθιά μέσα σου.

18. Μάθε από τα λάθη σου. Αν και τα λάθη, αρκετές φορές, μπορεί να είναι ντροπιαστικά, μου αρέσει να κάνω λάθη. Σίγουρα, είναι επικλινή και οδυνηρά, αλλά είναι οτιδήποτε άλλο παρά μη παραγωγικά. Τα λάθη είναι συνήθως ο τρόπος για να μάθουμε και αν μπορούμε να αντλήσουμε δύναμη από αυτά για να καταλήξουμε σε μεγάλες ιδέες, τότε χρησιμοποιούμε τα λάθη μας στο έπακρο των δυνατοτήτων τους. Σκέψου για τα λάθη που έκανες στην ζωή σου, πρόσφατα και κατά την διάρκεια των περασμένων ετών. Τι μπορείς να μάθεις από αυτά; Τι μπορούν να μάθουν οι άλλοι;

19. Εμπνεύσου από την φύση. Μου αρέσει να βγαίνω έξω στην φύση, να αναπνέω καθαρό αέρα, να βλέπω φυσικό φως με τα τυφλωμένα από τον υπολογιστή μάτια μου. Και να βλέπω την ομορφιά της φύσης που με περιβάλλει. Ο κόσμος μας έχει μια από τις πιο απίστευτες φυσικές ομορφιές στο σύμπαν. Επωφελήσου από την φύση γύρω σου και βρες έμπνευση από αυτήν.

20. Μουσική. Μου αρέσει να παίζει ένα καλό CD ή ο αγαπημένος μου ραδιοφωνικός σταθμός, για να κάνω τον εαυτό μου να ξυπνήσει, να καταπραΰνει το πνεύμα μου και να γεμίσει την ψυχή μου ευχαρίστηση. Η μουσική μπορεί να είναι από τα πιο εμπνευσμένα πράγματα στην ζωή μας, αν ανοίξουμε τις καρδιές μας και το μυαλό μας.