Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Ιδέες για προβολή και διαφήμιση του ελληνικού προϊόντος απο τον ΠΟΞ

 Οι επιχειρηματίες τουρισμού αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τουςσε ό,τι αφορά την προβολή και διαφήμιση του ελληνικού προϊόντος και το 2011 θα είναι έτοιμος ο νέος φορέας προβολής και διαφήμισης, όπως λέει στο Capital.gr ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ. «Το 2011 δεν έχει χαθεί. Απαιτείται άμεση δημιουργία επαγγελματικού φορέα προβολής διαφήμισης στα πλαίσια του Maison de la France ή Visit Britain.

Ο φορέας αυτός πρέπει να είναι έτοιμος ως τον Οκτώβριο, για να ξεκινήσει για πρώτη φορά στα ελληνικά δεδομένα, επαγγελματική προβολή και διαφήμιση της χώρας. Θα έπρεπε ήδη να έχει τεθεί σε εφαρμογή σχέδιο ενίσχυσης των συνδέσεων των περιφερειακών αεροδρομίων με τακτικές και πτήσεις χαμηλού κόστους. Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον αλλά όχι ο φορέας και η στρατηγική να τις προσελκύσει», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Οι επιχειρηματίες τουρισμού απογοητευμένοι από τις αποσπασματικές κινήσεις της εκάστοτε κυβέρνησης στα θέματα τουρισμού αποφάσισαν ότι δεν πάει άλλο και ανέλαβαν δράση. Ετοιμάζεται λοιπόν το business plan του νέου οργανισμού που θα αποτελεί συνδυασμό τεχνολογίας και σωστού marketing.
«Μελετάμε όλα τα επιτυχημένα μοντέλα και θα καταλήξουμε στο βέλτιστο για μας», λέει ο κ. Ανδρεάδης και τονίζει: «Θα κάνουμε πρόταση στο κράτος να συμμετάσχει στο νέο σχήμα και αν θέλει καλώς, αλλιώς θα προχωρήσουμε μόνοι μας».
Υπογραμμίζει μάλιστα πως «εμείς θεωρούμε ιδιαίτερα θετική τη συμμετοχή του δημόσιου. Όμως μέχρι στιγμής, το ζήτημα κολλάει διότι ο νέος οργανισμός θα δημιουργηθεί για να λειτουργεί με όρους ελεύθερης αγοράς και όχι με κρατική λογική και νοοτροπία».
Στη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα δημιουργηθεί -και θα χρηματοδοτηθεί με ιδιωτικά κεφάλαια -όλοι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό θα «κουμπώνουν» το προϊόν τους.
Στην πλατφόρμα θα υπάρχει οτιδήποτε έχει σχέση με τον τουρισμό: από τα εισιτήρια (αεροπορικά, ακτοπλοϊκά, εισιτήρια Μουσείων και αρχαιολογικών χώρων), μέχρι τα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, τα εστιατόρια, τα σκάφη αναψυχής, τα τουριστικά γραφεία, τους tour operators κλπ.
Παράλληλα κάθε ενέργεια διαφήμισης που γίνεται σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο ή από κάποια επιχείρηση θα έχει μετρήσιμο αποτέλεσμα.
Μάλιστα τα έσοδα -από προμήθειες- που θα έχει ο νέος φορέας θα επενδύονται επίσης για δράσεις διαφήμισης και προβολής.
Στόχος, όπως λέει ο κ. Ανδρεάδης, είναι η χώρα να αποκτήσει τουριστική ταυτότητα και να υπάρχει ένας αρμόδιος φορέας για τη διαφήμιση και προβολή που δεν θα εξαρτάται από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία.
Το «κλειδί» είναι να αγκαλιάσει το νέο σχέδιο όλος ο τουριστικός κόσμος, υπογραμμίζει ο κ. Ανδρεάδης, να αισθανθεί ότι η «πλατφόρμα» που σχεδιάζουμε θα μας πάει μπροστά. Όποιος ιδιώτης θελήσει θα μπορεί να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο του νέου φορέα.
«Εμείς θα στήσουμε το νέο μηχανισμό για να λειτουργήσει το 2011 και σταδιακά θα ολοκληρωθεί τα επόμενα 2 χρόνια. Η συμβολή του κράτους στο εγχείρημα μας είναι σημαντική», λέει ο κ. Ανδρεάδης o οποίος συμπληρώνει «όμως δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο μήπως και γίνει κάτι. Οι εξελίξεις τρέχουν».
Τη ίδια ώρα ο ΕΟΤ προχωρά σε δραστικές περικοπές σε δαπάνες, προμήθειες και έξοδα. Το α΄ εξάμηνο του 2010 σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΟΤ κ. Νικόλα Κανελλόπουλο οι δαπάνες του οργανισμού μειώθηκαν κατά 55% με δημοσιονομικό όφελος 51,38 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα η διοίκηση του ΕΟΤ προχώρησε στην επαναδιαπραγμάτευση των ενοικίων που πληρώνει ο ΕΟΤ για το κτίριο της οδού Τσόχα  για το οποίο πέτυχε μείωση 30%-  ενώ για το ακίνητο στη Λ. Αμαλίας η μείωση ήταν 43,5%.

Για το 2010 ο ΕΟΤ εξοικονομεί από τη μείωση στα μισθώματα 539.161 ευρώ το χρόνο. Επίσης όλοι οι πρόχειροι διαγωνισμοί που αφορούν σε προμήθειες υλικών, αναλώσιμα και παροχή υπηρεσιών, αναρτώνται πλέον στο διαδίκτυο. Στις προμήθειες η μείωση της δαπάνης ανέρχεται στα 5,89 εκατ. ευρώ (μειωμένη κατά 66%).

Το 2009 για επιχορηγήσεις και δημόσιες σχέσεις ο ΕΟΤ δαπάνησε 12,5 εκατ. ευρώ (μέρος των οποίων παραμένει ανεξόφλητο), ενώ για το πρώτο εξάμηνο 2010 τα αντίστοιχα ποσά έχουν μειωθεί στις 152.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία των υπηρεσιών του ΕΟΤ το α΄ εξάμηνο 2009 εκταμιεύθηκε συνολικά ποσό 93,3 εκατ. ευρώ, όταν φέτος το αντίστοιχο ποσό περιορίστηκε στα 41,9 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 55%.
Σήμερα σήμερα ο ΕΟΤ έχει αρνητικά ίδια κεφάλαια (-67,3 εκατ. ευρώ), καθώς για το έτος 2009 λογιστικοποιήθηκαν οι υποχρεώσεις του οργανισμού ύψους 106,27 εκατ. ευρώ που δεν είχαν πληρωθεί.