Η
επιτυχημένη τουριστικά περίπτωση της Μυκόνου
Σήμερα
που στην Ελλάδα ο τουρισμός επιτέλους ανάγεται σε κυρίαρχη μορφή ανάπτυξης της
αγοράς η στρατηγική επαύξησης των προσφερόμενων προϊόντων ή υπηρεσιών αναλύεται
σε αποτελέσματα που υπερβαίνουν τις συνήθεις προσδοκίες και επιθυμίες των
καταναλωτών με άμεσα θετικά αποτελέσματα. Μια τέτοια αγορά στην ελληνική
επικράτεια είναι η μοναδική Μύκονος.
Ο μεγάλος Philip Kotler έχει αναφέρει ότι “μια τουριστική αγορά δραστηριοποιείται μόνο όταν υπόσχεται ένα επαυξημένο προϊόν, το οποίο ικανοποιεί τις επιθυμίες των πελατών πέραν των προσδοκιών τους”.
Σήμερα που στην Ελλάδα ο τουρισμός επιτέλους ανάγεται σε κυρίαρχη μορφή ανάπτυξης της αγοράς η στρατηγική επαύξησης των προσφερόμενων προϊόντων ή υπηρεσιών αναλύεται σε αποτελέσματα που υπερβαίνουν τις συνήθεις προσδοκίες και επιθυμίες των καταναλωτών με άμεσα θετικά αποτελέσματα. Μια τέτοια αγορά στην ελληνική επικράτεια είναι η μοναδική Μύκονος.
Η Μύκονος όσο και να φαίνεται παράξενο ηθελημένα ή όχι, τα τελευταία πενήντα χρόνια κατάφερε να μετατρέψει ένα κεντρικό τουριστικό προϊόν σταδιακά αρχικά από βασικό σε προσδοκώμενο, μετέπειτα σε επαυξημένο και σήμερα να αναφέρεται σε έναν από τους πέντε δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
Σήμερα έχει καταφέρει να αναπτύξει συλλογικά ένα μίγμα μάρκετινγκ τουριστικών υπηρεσιών με όλα τα καινοτομικά χαρακτηριστικά και τις επαυξήσεις που τα επόμενα χρόνια μπορεί να έχουν μεταβάλλει το τοπίο της ζήτησης μετατρέποντας όλο αυτό σε παγκόσμια δυνητική προσφορά.
Τη Μύκονο την πρωτογνώρισα το 1985 και μετέπειτα την επισκεπτόμουν ανάλογα και αραιά. Έχουν αλλάξει πολλά πράγματα - τα οποία τα αντιλήφθηκα κατά την τελευταία μου επίσκεψη μου πέρυσι το καλοκαίρι στα πλαίσια της εποπτείας της πρακτικής άσκησης των μαθητών των σχολών του Υπουργείου Τουρισμού- αλλά όλα παραμένουν ίδια όσον αφορά στο στόχο και τους σκοπούς. Αυτό που την κάνει ξεχωριστή είναι ότι εκεί έχει αναπτυχθεί μία φιλοσοφία διαφορετικότητας που απαρτίζεται από ένα στοιχείο όπου ο καταναλωτής γίνεται ο καλύτερος πωλητής του προσφερόμενου προϊόντος που όμως αλλάζει σε θεματικά πεδία ανά δεκαετίες π.χ. κάποτε ήταν το Pierros και το Yacht Club, τώρα είναι to Cavo Paradiso, το Nammos κ.λπ... χωρίς να αλλοιώνεται το βασικό προϊόν, που είναι η διαφορετικότητα σε όλες τις πτυχές.
Cavo Paradiso
Η τουριστική Ελλάδα χρωστά πολλά στην Μύκονο και ειδικά στους ανθρώπους της, που μέσα στα όρια ενός εθελοντισμού με αυτογνωσία ανέδειξαν και έκαναν γνωστό το νησί και συγχρόνως την Ελλάδα σε όλη τη οικουμένη, δέχτηκαν και οριοθέτησαν επιτυχώς τις διαφορετικότητες, με αποτέλεσμα σήμερα να είναι ένας τουριστικός προορισμός μοναδικός στον πλανήτη.
Pierros
Ίσως όμως να ήρθε και η στιγμή να αναλογιστούμε και να αξιολογήσουμε την προσφορά κάποιων ανθρώπων της μόδας και της show bizz και όχι μόνο όπως του τεράστιου Τάκη Χόρν, του Ζάχου Χατζηφωτίου, του Billy Bo, του Γιάννη Γαλάτη, του Λάκη Γαβαλά και πολλών άλλων, οι οποίοι έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στην οριοθέτηση των χαρακτηριστικών που αναφέρθηκαν παραπάνω και για πολλά χρόνια είχαν ένα μερίδιο ως πρεσβευτές της χώρας μας στη διεθνή εμπορική δραστηριότητα -και όχι μόνο.
Ο κ. Δημήτρης Σούκουλης είναι εκπαιδευτικός Τουρισμού Σχολής Αναβύσσου και στέλεχος ξενοδοχειακών μονάδων.
- See more
at: http://traveldailynews.gr/columns/article/2742#sthash.OyRerYQi.dpuf