Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Πέντε Προβλέψεις για το Online Travel στην Ευρώπη για το 2011


Η Ευρώπη μπορεί ακόμα να υφίσταται τις επιπτώσεις της ύφεσης, αλλά το online travel συνεχίζει την ανοδική πορεία του, σε όλες τις ποικιλόμορφες και πολύπλοκες αγορές της ηπείρου, σύμφωνα με την έρευνα της PhoCusWright Inc. Οι αλλαγές στην οικονομία και τη βιομηχανία ταξιδιών οδήγησαν σε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που οι καταναλωτές ψάχνουν και αγοράζουν ταξίδια. Η Πέμπτη Έκδοση της Επισκόπησης του Ευρωπαϊκού Online Travel της PhoCusWright αναλύει τη δυναμική της online και offline διανομής τουριστικών προϊόντων σε μεγάλες τουριστικές αγορές της Ευρώπης.
Παρακάτω παρατίθενται οι πέντε προβλέψεις για την ευρωπαϊκή online travel αγορά για το 2010:
1. Το Online travel θα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τρίτο του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς ταξιδίων.
Ενώ η συνολική ευρωπαϊκή αγορά ταξιδιωτικών γνωρίζει διψήφια μείωση, τα online ταξίδια αναψυχής και τα μεμονωμένα επαγγελματικά ταξίδια, θα αυξηθούν ελαφρώς το 2009. Καθώς οι επιπτώσεις της ύφεσης αναμένεται να εκπνεύσουν το επόμενο έτος, οι καταναλωτές αγοράζουν ολοένα και περισσότερο στο διαδίκτυο ψάχνοντας για καλύτερες τιμές και συμφωνίες. Η διείσδυση του διαδικτύου θα αυξηθεί απότομα από το 28% το 2008 στο 34% μέχρι το 2010.
2. Η Priceline θα μπορούσε να γίνει το μεγαλύτερο πανευρωπαϊκό online ταξιδιωτικό πρακτορείο (Online Travel Agent – OTA).
Εδώ και καιρό στην τελευταία θέση μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων παγκόσμιων OTAs (Expedia, Orbitz και Travelocity είναι οι άλλες τρεις), η Priceline έχει κερδίσει έδαφος από την έναρξη της ύφεσης και ιδίως μέσω της επιτυχίας της κυριότερης ευρωπαϊκής απόκτησής της, την Booking.com. Ανάμεσα στην Orbitz που σκοντάφτει και την Expedia που κάνει «παιχνίδι» με τη θυγατρική της την Venere, η Priceline πρόκειται να γίνει ο νούμερο δύο OΤΑ σε παγκόσμιο επίπεδο και πολύ πιθανόν να είναι ο μεγαλύτερος OTA στην Ευρώπη (αν και η Expedia μπορεί να έχει τελευταία λέξη σε αυτό…).
3. Οι μηχανές metasearch θα επιτύχουν στην Ευρώπη τελικά
Το ιδιαίτερα κατακερματισμένο τοπίο του ευρωπαϊκού online travel -μεταξύ OΤΑs και προμηθευτών- θα μπορούσε να αποδειχθεί γόνιμο έδαφος για μηχανές metasearch. Η ανάπτυξη των metasearch στην Ευρώπη καθυστέρησε σε σύγκριση με τις ΗΠΑ, αλλά η αυξανόμενη συχνότητα εμφάνισης ιστοσελίδων online αγορών οδηγεί περισσότερους καταναλωτές να επισκεφθούν τοποθεσίες metasearch όταν σχεδιάζουν το ταξίδι τους.
4. Η Γερμανία κερδίζει έδαφος εν μέσω της ύφεσης
Η γίγαντας της online ταξιδιωτικής αγοράς της Ευρώπης αποκτά μεγάλο μερίδιο της περιφερειακής αγοράς. Η μεγάλη αγάπη των Γερμανών για ταξίδια βοηθά στη στήριξη της ζήτησης την ώρα που άλλες ευρωπαϊκές αγορές παραπαίουν. Το μερίδιο της Γερμανίας στο ευρωπαϊκό online travel θα φθάσει από το 17% το 2008 στο 20% έως το 2011.
5. Καθώς οι μεγάλες αγορές ωριμάζουν, όλα τα μάτια στρέφονται νότιο-ανατολικά
Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγορά, το Ηνωμένο Βασίλειο, έχει πάνω από 40% διείσδυση στο διαδίκτυο. Η Γαλλία και η Γερμανία ακολουθούν. Τώρα που οι εύκολες αγορές (λόγω μεγάλης διείσδυσης του διαδικτύου) απομυζήθηκαν, η online βιομηχανία ταξιδιών αναζητά ευκαιρίες σε αγορές της Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης όπου υπάρχει λιγότερη διείσδυση του διαδικτύου. Αναδυόμενες αγορές, όπως η Πολωνία, ίσως προσφέρουν τις πιο ελπιδοφόρες ευκαιρίες για ανάπτυξη.

ΠΗΓΗ :MBATOURISMBLOG