Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

ΝΕΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ 2010-2012

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ 2010-2012



ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ακούστηκε ότι το υπουργείο τουρισμού θα αλλάξει την τουριστική πολιτική ,τέλος στα τετριμμένα με τα οποία διαφημίζετε ο ελληνικός τουρισμός εγκαταλείποντας το σύνθημα < < ήλιος ,θάλασσα>> και εισάγοντας την έννοια της πολυσύνθετης τουριστικής εμπειρίας .

Εμπειρογνώμονες θα συντάξουν μελέτη για την εξειδίκευση του σχεδίου marketingγια το τουρισμό περίοδο 2010-2012 που θα αποτελέσει τον μπούσουλα για την ανανεωμένη διαφημιστική καμπάνια

Η νέα στρατηγική marketing επιτάσσει την ανάδειξη μοναδικών ,νέων διαφοροποιημένων <εμπειριών-πρεσβευτών > ,10 σεναρίων για κάθε ένα από τους 9 θεματικούς άξονες (ήλιος, θάλασσα, πολιτιστικός τουρισμός ,περιηγητικός τουρισμός ,καταδυτικός, υγείας και ευεξίας ,πολυτέλειας, θαλάσσιος, πόλεων, συνεδριακός )

Αγαπητοί συνάδελφοι ακόμα μια φορά ακούμε μεγαλόστομες αγγελίες που στηρίζονται σε εντυπωσιακές ετυμολογικές φράσεις ακαταλαβίστικες και ουσία επί των έργων καμία .

Το πρόβλημα του ελληνικού τουρισμού δεν είναι μόνο το σύνθημα αλλά να βρούμε το συγκριτικό πλεονέκτημα του τουρισμού μας έναντι άλλων ανταγωνιστικών χωρών .

Οι εμπειρογνώμονες του υπουργείου θα πρέπει να το βρουν και πάνω σε αυτό σα στήσουν
το marketing plan .

Η πτώση του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία 4 χρόνια δεν δικαιολογεί άλλο χάσιμο χρόνου και ούτε λανθασμένες ενέργειες και πειράματα τα οποία στο παρελθόν δεν έφεραν αποτελέσματα .

Ποιο είναι λοιπόν το συγκριτικό μας πλεονέκτημα έναντι των άλλων ……

Από το 1995 το ΝΤΟΥΜΠΑΙ ένα ανύπαρκτο τουριστικά κράτος κατανόησε ότι θα μπορούσε να γίνει το επίκεντρο του κόσμου μόνο με την τουριστική ανάπτυξη .

Για να γίνει αυτό χάραξαν ένα στρατηγικό πλάνο με βάση για την επιτυχία του στόχου την δημιουργία νησιών σε μια έκταση 10 χιλιομέτρων (PALM JUMEIRA ,PALM DEIRI ,PALM DEILI .WORLD )

Επένδυση μυθική τρισεκατομμυρίων για να δημιουργήσουν την βάση του κάθε νησιού με ρίσκο και χωρίς βεβαιότητα για την επιτυχία της εφόσον έχουν επέμβει δραστικά ενάντια στο περιβάλλον και στους νόμους της φύσης .

Επέτυχαν όμως και το βλέπουμε αυτό στο ότι δεν περιορίστηκαν στην κατασκευή του πρώτου νησιού αλλά συνέχισαν με δεύτερο ,τρίτο και τέταρτο ….. προσδίδοντας σε κάθε ένα από αυτά ένα θέμα ,ένα άλλο χαρακτήρα για να ελκύσει διαφορετικό κοινό .

Τώρα ερχόμαστε στην δική μας πραγματικότητα
Τι έχει η ΕΛΛΑΔΑ σε αφθονία ,πετρέλαιο ?
Όχι βέβαια ,έχει όμως 3000 νησιά εκ των οποίων 900 κατοικήσιμα και 2100 ακατοίκητα τα οποία έδωσε ο θεός δωρεάν
Αρμόδιοι φορείς


Τι εκανε η χώρα μας όλα τα χρόνια ,τα μπουκώσε με την άναρχη δόμηση ,τα απομονώσε ,τα εγκαταλείψε ,τα αφήσε χωρίς νερό και γενικότερα χωρίς υποδομές .

Αυτή είναι λοιπόν η κατάντια μας ,βάζουμε λοιπόν μελετητές για να βρούνε τι φταίει και αυτοί βρίσκουν ωραία συνθήματα με εναλλαγές ωραίων λέξεων ακαταλαβίστικών περιμένοντας αποτέλεσμα .

Κύριοι ιθύνοντες του τουρισμού ,κουραστήκαμε με τις υποσχέσεις και τα πλάνα στηριζόμενα σε λέξεις και όχι έργα ,

Επιλέξτε λοιπόν ειδικούς και όχι κομματικούς υποστηρικτές και εκπονείστε μελέτες πάνω στην αξιοποίηση των ελληνικών κατοικήσιμων νησιών έχοντας όμως πρώτα εσείς το όραμα και την βασική ιδέα .

Είναι σίγουρο ότι η ΕΛΛΑΔΑ σε αυτή τη βάση θα γίνει το νούμερο ένα τουριστικός προορισμός παγκόσμιας εμβέλειας προβάλλοντας το συγκριτικό της πλεονέκτημα που είναι τα νησιά .

Αποτύχαν οι φορείς και ως προς την ανεύρεση ωραίων συνθημάτων , και τώρα ξυπνήσαν και παίζουν με το σύνθημα του εναλλακτικού τουρισμού όταν η Ευρώπη το χρησιμοποιεί 40 χρόνια ,δεν πρωτοτυπούμε όμως με αυτό τον τρόπο .

Προμοτάρετε την ΕΛΛΑΔΑ ως Πολυνησία της Μεσογείου ,προβάλετε την διαφορετικότητα του κάθε νησιού ως προς την κουλτούρα ,τα ήθη ,τα έθιμα ,την πολιτιστική κληρονομιά ,την γαστρονομία κ. α

Και γράφοντας τον επίλογο θα ηθελα να τονίσω ότι η ΕΛΛΑΔΑ θα μπορούσε να γίνει πιο διάσημη τουριστικά παίζοντας διεθνώς με τα ονόματα της ελληνικής ιστορίας και μυθολογίας διεθνώς γνωστά .

Τι θέλω να πώ με αυτό για να γίνω πιο κατανοητός θα φέρω ένα παράδειγμα ,

Τα θεματικά πάρκα στην ΕΛΛΑΔΑ θα έπρεπε να φέρουν τα ονόματα της μυθολογίας μας και να είναι θεματικά προσαρμοσμένα και όχι αγγλόφερτα όπως MAGIC PARK ,WATERLAND κ.α

Για του λόγου το αληθές υπάρχει στις Ηνωμένες Πολιτείες θεματικό πάρκο ονομαζόμενο OLYMPUS PARK έξω από το ΣΙΚΑΓΟ www.mtolympuspark.com
το οποίο επισκέπτονται εκατομμύρια ετησίως

Οι ξένοι συνειδητοποίησαν ότι τα ελληνικά μυθικά ονόματα είναι BRAND και βοηθούν τον ιδιοκτήτη να γίνει διάσημος ενώ εμείς τα αποφεύγουμε μη δίνοντας την ανάλογη σημασία .

Δεν κομίζω γλαύκας εν ΑΘΗΝΑΙΣ αλλα απλά θέλω να βάλω μια αλλη παράμετρο στο τραπέζι για την επανατοποθέτηση της τουριστικής πολιτικής .


Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας
ΚΡΙΘΑΡΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ