Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

ΕΝΩΣΗ OLYMPIC AIR ΚΑΙ AEGEAN





Πετάνε προς συγχώνευση Οlympic Αir - Αegean
Άρχισαν οι επαφές - την επόμενη εβδομάδα οι αποφάσεις
ΠΗΓΗ:ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ '' ΤΑ ΝΕΑ ''

Την ερχόμενη εβδομάδα, σε νέα καθοριστική συνάντηση που θα έχουν οι βασικοί μέτοχοι της Οlympic Αir και της Αegean Αirlines, αναμένεται να ληφθεί η οριστική απόφαση για τη συγχώνευση, ή όχι, των δύο μεγαλύτερων ελληνικών αεροπορικών εταιρειών.

Oι δύο αερομεταφορείς μπήκαν ξαφνικά σε... τροχιά συγχώνευσης μόλις πριν από λίγες ημέρες, όταν ο βασικός μέτοχος της Αegean κ. Θεόδωρος Βασιλάκης, παραμερίζοντας τις δημόσιες κόντρες του με τον πρόεδρο της ΜΙG και κύριο μέτοχο της Οlympic Αir κ. Ανδρέα Βγενόπουλο, ζήτησε να συναντηθεί μαζί του. Μοναδικό αντικείμενο της συνάντησης αυτής ήταν η συνένωση των δύο εταιρειών και η δημιουργία ενός νέου μεγάλου αερομεταφορέα, με έναν στόλο περίπου 60- 65 αεροσκαφών.

Κρίσιμη ωστόσο για την έκβαση του όλου εγχειρήματος, όπως τουλάχιστον υποστήριζαν χθες κύκλοι και των δύο εταιρειών, θεωρείται η νέα συνάντηση που θα έχουν οι βασικοί μέτοχοί τους την ερχόμενη εβδομάδα, όπου και θα αποφασιστεί τελικά αν θα προχωρήσει η συγχώνευση Οlympic - Αegean. Πηγές των δύο πλευρών ανέφεραν χθες ότι «εφόσον αποφασιστεί η συγχώνευση, οι διαδικασίες θα προχωρήσουν πολύ γρήγορα». Οι ίδιες πηγές δεν έκρυβαν ότι στην περίπτωση αυτή θα υπάρξουν και απώλειες θέσεων εργασίας, κυρίως εργαζομένων στο έδαφος, λόγω της συγχώνευσης των διοικητικών υπηρεσιών (κρατήσεις, λογιστήρια, τσεκ ιν, συνοδοί εδάφους κ.λπ.). Θα ελέγχουν το 97% στο εσωτερικό
Το μεγαλύτερο «αγκάθι» για το εγχείρημα θα είναι η στάση των αρμόδιων επιτροπών ανταγωνισμού (της ελληνικής και της ευρωπαϊκής), οι οποίες θα κληθούν να εγκρίνουν ή να απορρίψουν τη δημιουργία ενός ισχυρού αεροπορικού μονοπωλίου στο εσωτερικό της χώρας (η Οlympic και η Αegean θα ελέγχουν μαζί σχεδόν το 97% της επιβατικής κίνησης εσωτερικού). Αντίθετα, όσον αφορά την επιβατική κίνηση εξωτερικού, δεν τίθεται ζήτημα μονοπωλίου, καθώς το μερίδιο των ελληνικών εταιρειών είναι μικρό.

Στα «αγκάθια» επίσης περιλαμβάνεται και η συμφωνία του Δημοσίου με τη ΜΙG, που προβλέπει ότι το όνομα και το σήμα (έξι κύκλοι) της Ολυμπιακής αποτελούν περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου. Αυτό σημαίνει ότι για την οποιαδήποτε μεταβίβαση του ονόματος και του λογοτύπου της Ολυμπιακής στους μετόχους της Αegean θα πρέπει να συναινέσει και το Δημόσιο. Στην ίδια συμφωνία προβλέπεται ακόμα ότι η Οlympic Αir δεν μπορεί να αλλάξει χέρια πριν συμπληρωθεί ένας χρόνος από τη λειτουργία της (Σεπτέμβριος του 2010).

Στάση αναμονής από την κυβέρνηση
Χθες, η πλευρά του υπουργείου Μεταφορών εμφανιζόταν επισήμως να τηρεί στάση αναμονής, περιμένοντας τις τελικές αποφάσεις των μετόχων των δύο εταιρειών. Στη συνέχεια, όπως ανέφεραν κύκλοι του υπουργείου, εφόσον οι αποφάσεις που θα ληφθούν θα οδηγούν τις δύο εταιρείες προς συγχώνευση, τον λόγο θα έχουν οι αρμόδιες επιτροπές για τα ζητήματα λειτουργίας της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Την ίδια στιγμή, άλλες κυβερνητικές πηγές τόνιζαν ότι «δεν μπορεί να συρθεί η σημερινή κυβέρνηση σε καταστάσεις που θα οδηγήσουν στη δημιουργία αεροπορικών ολιγοπωλίων, τα οποία άλλωστε ως αντιπολίτευση είχε καταγγείλει, ούτε και να σηκώσει το κόστος της απώλειας χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας». Τις συζητήσεις μεταξύ των επικεφαλής των δύο αεροπορικών εταιρειών επιβεβαίωσαν χθες οι ταυτόσημες ανακοινώσεις της ΜΙG και της Αegean Αirlines στο Χρηματιστήριο Αθηνών, σύμφωνα με τις οποίες: «Έχουν λάβει χώρα μεταξύ των βασικών μετόχων των εταιρειών Οlympic Αir και Αεροπορίας Αιγαίου Α.Ε. συζητήσεις για πιθανή μελλοντική συνεργασία, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ακόμα κάτι συγκεκριμένο που να μπορεί να ανακοινωθεί».

Στόχος των δύο εταιρειών αποτελούν τα περίπου 12 εκατομμύρια επιβατών τον χρόνο, αλλά και η πίτα των 1,3 δισ. ευρώ που αντιπροσωπεύει ετησίως η ελληνική αεροπορική αγορά.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ «αγκάθι» για τη συνένωση θα είναι η στάση των αρμόδιων επιτροπών ανταγωνισμού, της ελληνικής και της ευρωπαϊκής


Η βάση των διαπραγματεύσεων

ΕΠΙΣΗΜΩΣ οι δύο εταιρείες δεν ανακοίνωσαν το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων. Πληροφορίες ωστόσο θέλουν τους μετόχους των δύο ομίλων να συζητούν το ενδεχόμενο μίας συνένωσης, η οποία θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

●Ισότιμη συμμετοχή στο νέο σχήμα (50% του μετοχικού κεφαλαίου σε κάθε πλευρά), δεδομένου ότι πρόκειται για δύο εταιρείες παρόμοιου μεγέθους με ίδιο αριθμό πτήσεων, επιβατών και αεροπλάνων και με τους δύο στόλους να είναι από τους μικρότερους σε ηλικία στην Ευρώπη.

●Το όνομα που θα διατηρηθεί θα είναι αυτό της Οlympic Αir, ως το πιο δυνατό και αναγνωρισμένο brand name στη διεθνή αγορά αερομεταφορών.

●Ενοποίηση στόλου, προορισμών και προσωπικού, δεδομένου ότι αν επιτευχθεί συμφωνία, θα μιλάμε πλέον για μία εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι για την αγορά αεροσκαφών βρίσκονται σε εξέλιξη επενδυτικά προγράμματα συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ και από τις δύο εταιρείες.



Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΤΗΣΗ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ



ΣΑΤΙΡΙΚΟ VIDEO ΜE OLYMPIC AIRLINES



AEGEAN AIRLINES JUMBO