Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2009

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ (ΙΔΡΥΣΗ ΑΠΟ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟ)




Μια πολύ σημαντική εξαγγελία έκανε από το αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος MIG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος.
Στη διάρκεια τελετής που πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο με αφορμή την έναρξη των πτήσεων της "Olympic Air" ο κ. Βγενόπουλος ανακοίνωσε ότι η MIG έχει στην κατοχή της κατοχυρωμένο διεθνώς σήμα με τον τίτλο "Μακεδονικές Αερογραμμές".
"Έχουμε πάρει κωδικούς και κανείς δεν μπορεί να πετάξει με αυτό το όνομα", τόνισε ο κ. Βγενόπουλος.

Ο πρόεδρος της MIG είπε ότι θα δημιουργηθεί θυγατρική εταιρία της "Olympic Air" με έδρα τη Θεσσαλονίκη και με την ονομασία "Μακεδονικές Αερογραμμές", προκειμένου να καλυφθούν σύντομα οι επιχειρηματικές και τουριστικές ανάγκες της περιοχής. Πρόσθεσε επίσης ότι την άλλη εβδομάδα θα έχει συνάντηση με φορείς της Βόρειας Ελλάδος προκειμένου να συζητήσουν διαδικαστικά θέματα, ενώ όπως είπε, η νέα εταιρία θα πετάξει σε λίγους μήνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρώτες πτήσεις που θα κάνει η νέα εταιρία θα είναι προς Γερμανία και Άμστερνταμ.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Βγενόπουλος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο συμμετοχής του Δημοσίου στην ΟΑ με μειοψηφικό πακέτο, σημειώνοντας ότι "θα υλοποιήσουμε το σχέδιό μας είτε μπει το Δημόσιο είτε όχι".
Ο πρόεδρος της MIG αρνήθηκε να απαντήσει σε ερώτηση σχετικά με την "αντιπαράθεση" που έχει με την υπουργό Εξωτερικών κ. Ντόρα Μπακογιάννη, σημειώνοντας ωστόσο ότι η ΟΑ θέλει υγιή ανταγωνισμό χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις από οικογενειακούς φίλους, συγγενείς και άλλους. Επίσης επανέλαβε ότι ιδιοκτήτες της Ολυμπιακής δεν είναι η MIG, αλλά όλοι οι Έλληνες που τόσα χρόνια στηρίζουν αυτή την εταιρία.

Στην τελετή που πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" την αντιπροσωπεία της Olympic Air υποδέχθηκαν ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης και άλλοι επίσημοι.

Όπως ανακοινώθηκε οι επιβάτες της παλαιάς εταιρίας που διαθέτουν εισιτήριο για πτήσεις μετά την 29η Σεπτεμβρίου θα εξυπηρετηθούν από άλλες αεροπορικές εταιρίες συμπεριλαμβανομένης και της Olympic Air, βάσει συμφωνιών που έχουν ήδη συναφθεί και χωρίς επιπλέον επιβάρυνση των επιβατών. Όσοι δεν επιθυμούν να πετάξουν με άλλη εταιρία δικαιούνται πλήρη επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους.

Όπως είναι γνωστό η Olympic Air θα πραγματοποιεί πτήσεις στο εσωτερικό δίκτυο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Κω, Ρόδο, Σύρο, Μύκονο, Σαντορίνη, Ηράκλειο, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Πρέβεζα, Ιωάννινα, Κέρκυρα, καθώς επίσης και στους προορισμούς των άγονων γραμμών κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου προς Σκύρο, Σκιάθο, Ικαρία, Κάλυμνο, Λέρο, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Κάσο, Σητεία, Πάρο, Νάξο, Μήλο, Κύθηρα και Καλαμάτα.Σε ότι αφορά το δίκτυο του εξωτερικού, η εταιρία θα πετά προς Λονδίνο, Παρίσι, Βρυξέλλες, Άμστερνταμ, Βελιγράδι, Βουκουρέστι, Βιέννη, Μιλάνο, Ρώμη, Κωνσταντινούπολη, Λάρνακα, Βηρυτό, Κάιρο, Αλεξάνδρεια, Σόφια, Τίρανα, Τελ Αβίβ, καθώς επίσης και με κοινό κωδικό και συνεργασία με άλλες εταιρείες προς Νέα Υόρκη, Τορόντο, Μόντρεαλ, Αυστραλία, Γιοχάνεσμπουργκ, Ατλάντα και Abu Dhabi.

Οι Μακεδονικές Αερογραμμές σας καλωσορίζουν στα αεροσκάφη τους και σας εύχονται ένα ευχάριστο και άνετο ταξίδι! Οι Μακεδονικές Αερογραμμές δίνουν μεγάλη προτεραιότητα στη φιλοξενία των επιβατών τους κατά τη διάρκεια των πτήσεων…..”

Macedonian Airlines [Codes SX / MCS]
Ιστορία της Macedonian Airlines / Μακεδονικές Αερογραμμές

Οι Μακεδονικές Αερογραμμές, ήταν θυγατρική εταιρία της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Οι Μακεδονικές Αερογραμμές ιδρύθηκαν το 1992, αλλά οι πρώτες πτήσεις της εταιρίας έγιναν το 1998 με παλαιά αεροσκάφη τύπου Β727-200 της Ολυμπιακής.

Οι Μακεδονικές Αερογραμμές απέκτησαν το 1999 τα πρώτα «δικά» τους αεροσκάφη, δύο Β737-400. Με αυτά τα αεροσκάφη άρχισαν να εκτελούν πτήσεις τσάρτερ, ενώνοντας τα ελληνικά νησιά με Ευρωπαϊκούς προορισμούς. Το 2000 η εταιρία παρέλαβε ένα επιπλέον Β737-400 με 167 θέσεις.


Οι Μακεδονικές Αερογραμμές είχαν συνάψει συμφωνίες με διάφορους μεγάλους τουριστικούς ομίλους της Ευρώπης (οι συμφωνίες ισχύουν και μετά την ίδρυση των Ολυμπιακών Αερογραμμών). Την συντήρηση των αεροσκαφών των Μακεδονικών Αερογραμμών είχε αναλάβει η τεχνική βάση της Ολυμπιακής. Τα έτη 2002 και 2003, τα αεροσκάφη των Μακεδονικών εκτελούσαν πολλά τακτικά δρομολόγια της μητρικής εταιρίας, λόγω έλλειψης αεροσκαφών στην Ολυμπιακή. Γι΄ αυτό το λόγο οι Μακεδονικές προχώρησαν σε μίσθωση δύο αεροσκαφών τύπου MD-82, μαζί με πλήρωμα (wet-lease).

Από την 12 Δεκεμβρίου του 2003 οι Μακεδονικές Αερογραμμές μετονομάστηκαν σε Ολυμπιακές Αερογραμμές και αυτή η νέα εταιρία εκτελεί πλέον το πτητικό έργο των εταιριών Ολυμπιακή Αεροπορία (Olympic Airlines), Αεροπλοΐα (Olympic Aviation) και Μακεδονικές Αερογραμμές.
O στόλος της Macedonian Airlines / Μακεδονικές Αερογραμμές

Οι Μακεδονικές Αερογραμμές είχαν τρία Β737-400 (όλα μισθωμένα) με 167 οικονομικές θέσεις. Τα 2 Β727-200 (πρώην αεροσκάφη της Ο.Α.), πουλήθηκαν το 2002.

Στις αρχές Ιουλίου 2003 η εταιρία μίσθωσε δύο MD83. Τα αεροσκάφη αυτά εκτελούσαν δρομολόγια charter της εταιρίας. Το ένα αεροσκάφος επεστράφη την στα τέλη 2003.