Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

10 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ






Αγαπητοί φίλοι ,συνεργάτες ,συνάδελφοι ,

Μέχρι τώρα περιοριζόμουν στην παρουσίαση έπειτα από προσωπική επιλογή ειδήσεων γύρω από τα τουριστικά δρώμενα
Ήρθε η ώρα έπειτα από πολύ καιρό να εκφραστώ και εγώ με την σειρά μου μέσα από το blog μου για να συμβάλλω στην αναβάθμιση του κλάδου μας .
Αναμφίβολα ο κλάδος μας περνάει κρίση, όμως δεν πρέπει να καλλιεργούμε κλίμα πανικού παρά μόνο να κοιτάμε να δημιουργούμε τις κατάλληλες συνθήκες για επιβίωση και ανάπτυξη προσαρμόζοντας τα εργαλεία που έχουμε όπως έδρα , διαθέσιμο κεφάλαιο, εργασία και επιχειρηματικότητα δίνοντας ώθηση στην επιχείρηση μας ώστε να βρεθεί σε ευνοϊκότερη θέση όταν η αγορά ανακάμψει.

Προτείνω λοιπόν σήμερα σε σας 10 κορυφαίες συμβουλές που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας να επιβιώσει και ακόμα πρωταγωνιστήσει εν μέσω της βαθειάς κρίσης:

1. Διατηρείτε ανοικτή συνεχόμενη επικοινωνία με τους υπαλλήλους σας και ζητήστε τη γνώμη τους η ακόμα και την στήριξη τους Όταν μοιράζεστε τις καθημερινές επιχειρηματικές δυσκολίες με τους υπαλλήλους σας, εκείνοι μπορούν να κινητοποιηθούν γύρω από τον επιδιωκόμενο κοινό στόχο και να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε τά στεγανά πού και πώς μπορεί να γίνουν περικοπές δαπανών η αλλαγές στρατηγικής και πολιτικής προς όφελος της επιχείρησης βλέποντας τα δρώμενα από διαφορετική οπτική γωνία .

2. Δώστε μεγάλη βαρύτητα στο website και στο διαδίκτυο Kάντε ένα εργαλείο παρουσίασης και προώθησης απλό, ευέλικτο, δυναμικό λειτουργικό με σωστή δομή και περιεχόμενο.
Μην αρκείστε όμως μόνο στην κατασκευή του αλλά συνεχίστε μέσω ειδικών e-marketers
( των οποίων ακόμα η αξία δεν αναγνωρίζεται στην ελληνική πραγματικότητα )να διεκδικείτε συνεχή παρουσίαση στο διαδίκτυο μέσω των μηχανών αναζήτησης και να κάνετε άγρα πελατών με τεράστια ευκολία στην ελληνική και παγκόσμια αγορά ,διευρύνοντας τους ορίζοντες της επιχείρησης στην ελληνική και διεθνή αγορά
Αυξήστε το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση μέσω διαδικτύου εκμεταλλευόμενοι το μηδενικό κόστος
Είτε το πιστεύετε είτε όχι, αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να αποκτήσετε μια ενεργή παρουσία στην παγκόσμια αγορά αναπροσαρμόζοντας την στρατηγική της εταιρείας με βάση το διαδίκτυο, η συνεχής δραστηριότητα για τη διάδοση της επωνυμίας σας και τη δημιουργία ζήτησης για το προϊόν ή την υπηρεσία σας στην αγορά αποτελούν στην πραγματικότητα ευκαιρία σε περίοδο ύφεσης
Πραγματικά το internet ήταν μια επανάσταση ένα μέσο που νομίζουμε ότι μειώνει τις δραστηριότητες μας μειώνοντας τον πελατειακό μας όγκο
Από την άλλη μας διευκολύνει σαν επαγγελματίες να αγοράζουμε και να πουλάμε προϊόντα και υπηρεσίες από όλο τον κόσμο εκτελώντας τα πάντα σε χρόνο μηδέν .
Εδώ λοιπόν είναι το κλειδί ,βρείτε τους κατάλληλους που θα μπορέσουν με αυτό να ανοίξουν την πόρτα της επιτυχίας κερδίζοντας και μπαίνοντας σε αγορές που διαφορετικά δεν θα μπορουσατε να προσεγγίσετε ,ξεχάστε την πελατειακή αγορά η οποία έγινε πλέον παγκόσμια

3. Ελέγχετε τις ταμειακές σας ροές. Η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος των ταμειακών ροών είναι θεμελιώδης για τη σταθερή επιτυχία της επιχείρησής σας. Η πιστή τήρηση των budget σήμερα είναι ευαγγέλιο για την επιτυχία της επιχείρησης .
Η συνεχής παρακολούθηση σας βοηθάει να προσαρμόζετε τα οικονομικά κατάλληλα και σας βοηθάει ώστε να αυτοσυγκρατειστε σε ασκοπες σπατάλες που δεν είναι των καιρών που διανύουμε .

4. Διευρύνετε τη βάση των προμηθευτών σας μη βασίζεστε παραδοσιακά μόνο σε έναν προμηθευτή. Αν διασφαλίσετε ότι η επιχείρησή σας δεν εξαρτάται από έναν ή δύο βασικούς προμηθευτές, αυτό συνεπάγεται ότι αν εκείνοι αποτύχουν, δεν θα σας συμπαρασύρουν στην καταστροφή.
Επαναδιαπραγματευθείτε με τους προμηθευτές σας. Η μείωση των εξόδων των προμηθευτών θα σας προσφέρει μακροπρόθεσμο όφελος και μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους. Εάν δεν έχετε διαθέσιμα μετρητά, μπορείτε να παρατείνετε την ημερομηνία πληρωμής, αποφεύγοντας έτσι το δανεισμό χρημάτων για την εξόφληση των προμηθευτών.
Αν πάλι έχετε μετρητά, διαπραγματευτείτε μια έκπτωση για την έγκαιρη εξόφληση.

5. Αξιολογήστε προσεκτικά τις ανάγκες της εταιρείας σας σε προσωπικό. Παρότι η μείωση του πλεονάζοντος προσωπικού είναι μερικές φορές δυσάρεστη, εντούτοις προσφέρει άμεση εξοικονόμηση κόστους. Μην αφήσετε όμως την μείωση προσωπικού να επηρεάσει τα επίπεδα εξυπηρέτησης των πελατών σας. Ορισμένες λειτουργίες της επιχείρησης είναι δυνατόν να ανατεθούν εξωτερικά σε ανεξάρτητους αναδόχους ή σε υπεργολαβικά γραφεία.

6. Οικοδομήστε σχέσεις αμοιβαίας συμπάθειας κατανόησης και εμπιστοσύνης με τους πελάτες με κατάλληλα λογισμικά (software) Όπως προγράμματα για συχνούς/πιστούς πελάτες με προγράμματα επιβράβευσης πελατών (loyalty marketing programs στα ελληνικά προγράμματα επιβράβευσης πελατών ) όπως αυτά που δουλεύουν supermarket, βενζινάδικα, ξενοδοχεία ,αεροπορικές εταιρείες κ.α.

Ελάτε πιο κοντά στους πελάτες σας και κατανοείστε τις απαιτήσεις τους. Δημιουργήστε ερωτηματολόγια για να σας βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Η αγορά αλλάζει συνεχώς, οπότε πρέπει να είστε συνεχώς σε εγρήγορση.
Επικεντρώστε την προσοχή σας στη βάση των υφιστάμενων πελατών σας. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να καταστήσετε ως άμεση προτεραιότητά σας τους πελάτες που ήδη έχετε. Το κόστος προσέλκυσης νέων πελατών είναι σημαντικά υψηλότερο από τη διεύρυνση της υφιστάμενης πελατειακής σας βάσης, ενώ αν προνοήσετε για την αγορά ευρεσιτεχνιών, θα έχετε τη δυνατότητα να λανσάρετε ειδικές προσφορές που θα ενθαρρύνουν την αφοσίωση των πελατών σας και τη διαρκή δαπάνη χρημάτων προς όφελος της επιχείρησής σας.

7. Επένδυση σε νέες τεχνολογίες για τη μείωση του κόστους και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Η επένδυση στις κατάλληλες τεχνολογίες μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά, να περικόψει έξοδα, να βελτιώσει τα επίπεδα ικανοποίησης των πελατών σας και να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό. Οι τεχνολογίες που επιτρέπουν την ομαλή συνεργασία μεταξύ εργαζομένων, συνεργατών και πελατών αποτελούν σίγουρο τρόπο τόνωσης της αποδοτικότητας και μείωσης των εξόδων.

8. Επαναδιαπραγμάτευση δανείων ,ενοικίων και οφειλών από τρίτους προς την επιχείρηση μας .Τις μέρες που διανύουμε είναι πολύ επίκαιρη η ζήτηση μείωσης του ενοικίου των εγκαταστάσεων μας για συγκεκριμένη περίοδο έως 30% έχει ωριμάσει η ιδέα προς αυτή την κατεύθυνση,
Όσοι έχουν πάρει δάνεια να κινηθούν προς επαναδιαπραγμάτευση του επιτοκίου και των όρων του δανείου συζητώντας με την τράπεζα χορηγό η μεταφέροντας το δάνειο σε άλλη τράπεζα ανταγωνίστρια με καλύτερους όρους ,μην ξεχνάτε ότι ζούμε σε μία άκρως ανταγωνιστική κοινωνία εκμεταλλευτείτε το τώρα που ξένοι τραπεζικοί παίκτες μπαίνουν στην ελληνική αγορά
Συνιστώ επίσης τον δανεισμό μέσω ΤΕΜΠΕ με πολύ χαμηλό επιτόκιο για κλείσιμο προηγούμενων δανείων με ακριβό επιτόκιο (διαφορά επιτοκίου περίπου 5%)

9. Συγχωνεύσεις –κοινοπραξίες έργου –συνενώσεις –συνεταιρισμοί
Η έκφραση ισχύς εν τη ενώσει ήταν πάντα επίκαιρη ,πόσο μάλλον τώρα ,βέβαια στην ελληνική εγωιστική επιχειρηματικότητα όλοι θέλουν να είναι οι πρώτοι κα όλοι νομίζουμε ότι συμβάλλουμε περισσότερο από τους άλλους και αν εμείς λείψουμε υπάρχει η αυτοκαταστροφή ,δυστυχώς δεν μάθαμε ποτέ σαν έλληνες να λειτουργούμε σαν ομάδα και όλοι να έχουν εξίσου το τίμημα της νίκης η της ήττας ,
Να όμως τώρα που ήρθε η στιγμή να ξεπεράσουμε αυτό το σύνδρομο ,με συνομιλίες ,φόρουμ ,workshops πρέπει να ωριμάσει η ιδέα της συνένωσης κάτω από κοινό στόχο με κοινά ενδιαφέροντα και με απόλυτη συνεννόηση.
Η δυσκολία βρίσκεται στην φόρμουλα συνεργασίας η οποία θα βρεθεί έπειτα από πολλές διεργασίες παρακολουθώντας την ιστορική πορεία ανάλογων περιπτώσεων ως case studies για να μην επαναληφτούν τα ίδια λάθη .

10. Να συμμετέχετε σαν επιχείρηση σε προγράμματα συνεχιζόμενης κατάρτισης Σε εξειδικευμένες θεματικές ενότητες με την προτροπή των υπαλλήλων σας σε συμμετοχή σε αυτά
Είναι σίγουρο ότι θα προσκομίσουν οφέλη και δεξιότητες ικανές να ωφελήσουν την αποδοτικότητα τους συμβάλλοντας στην ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης .
Μην ξεχνάτε ότι η γνώση είναι χρήμα η μεταφράζεται σε χρήμα και εφόσον οι φορείς του κράτους και η Ε.Ε χρηματοδοτεί την δια βίου συνεχή επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση καλό είναι να συμμετάσχουμε σε αυτήν είτε είμαστε υπάλληλοι ,στελέχη η διευθυντές η ιδιοκτήτες της επιχείρησης επιλέγοντας εξειδικευμένες θεματικές ενότητες (χρήση νέων τεχνολογιών στις επιχειρήσεις ,διαδικτυακό marketing ,yield management ,κατάστρωση επιχειρηματικών πλάνων ,νέες τεχνικές marketing ,νέες τεχνικές ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας κ. α

ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΚΡΙΘΑΡΙΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
ιδιοκτήτης ALEXANDER travel

Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΑΕΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ



ΟΑΕΔ για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
Προγράμματα για τη διατήρηση και ενίσχυση της απασχόλησης



Δύο νέα προγράμματα ξεκινά ο ΟΑΕΔ με στόχο την ενίσχυση και τη διατήρηση της απασχόλησης στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Το πρώτο, αφορά τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 70.000 ανέργων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας.

Το δεύτερο, αφορά στη διατήρηση 10.000 θέσεων εργασίας με επιχορήγηση μέρους (40%) των εργοδοτικών εισφορών σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας.

Πρόγραμμα για επαναπρόσληψη 70.000 ανέργων
Ειδικότερα, το πρώτο πρόγραμμα αφορά τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 70.000 ανέργων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας.

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υπαγωγή στο πρόγραμμα από τις 21 Ιουλίου στο δικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ www.oaed.gr, στο πεδίο καταχώρησης ηλεκτρονικών αιτήσεων.
Επίσης, πρέπει να υποβάλλουν και Υπεύθυνη Δήλωση (ότι διατηρούν τον ίδιο αριθμό προσωπικού, δεν είναι προβληματικές και συμμορφώνονται με τις διατάξεις περί ύψους ενισχύσεων ήσσονος σημασίας).

Όσον αφορά στο περιεχόμενο του προγράμματος, σημειώνεται ότι ο ΟΑΕΔ προσφέρει σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις επιχορήγηση για χρονικό διάστημα έως και δύο μηνών των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 70.000 ανέργων που απασχολούσαν κατά το 2009.

Το πρόγραμμα δεν επιχορηγεί τις ασφαλιστικές εισφορές για το χρονικό διάστημα από την 1η Ιουνίου 2010 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2010, καθώς στοχεύει στη διατήρηση της απασχόλησης με διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.

Η επιχορήγηση για κάθε υπάλληλο υπολογίζεται στο 100% επί των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για κάθε μήνα (για συνολικό διάστημα μέχρι 2 μήνες).

Το ποσό της επιχορήγησης είναι ίσο με το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών για όλους τους κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και της επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΜ καθώς και αυτών που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και του ειδικού λογαριασμού ξενοδοχοϋπαλλήλων.

Ως βάση υπολογισμού λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/ επιχορηγουμένων από τις εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους του 30πλάσιου του κατώτατου βασικού ημερομισθίου, όπως ορίζεται κάθε φορά από την ΕΓΣΣΕ.

Πρόγραμμα για τη διατήρηση 10.000 θέσεων

Το δεύτερο πρόγραμμα, αφορά στη διατήρηση 10.000 θέσεων εργασίας με επιχορήγηση μέρους των εργοδοτικών εισφορών σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας. Το πρόγραμμα αφορά τόσο το μόνιμο όσο και το προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου (που οι επιχειρήσεις αποσχολούσαν στις 30-04-2010), υπό την προϋπόθεση επέκτασης της σύμβασης τους μέχρι τη λήξη του προγράμματος, ήτοι για δώδεκα μήνες.

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις για υπαγωγή στο πρόγραμμα στον δικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr), στο πεδίο καταχώρησης ηλεκτρονικών αιτήσεων από την προσεχή Παρασκευή 23 Ιουλίου έως και τις 14 Σεπτεμβρίου του 2010.

Το ποσό της επιχορήγησης αντιστοιχεί στο 40% επί των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, ενώ η διάρκεια της επιχορήγησης είναι μέχρι δώδεκα μήνες.
Η συνολική ενίσχυση, που λαμβάνει κάθε επιχείρηση, υπάγεται στους περιορισμούς του κανονισμού της ΕΕ για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis).

Η δαπάνη για την υλοποίηση του προγράμματος ανέρχεται σε 18.620.000 ευρώ και βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ (με δυνατότητα να συγχρηματοδοτηθεί από την ΕΕ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ).

Στις επιχειρήσεις-δικαιούχους περιλαμβάνονται:
*Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας που διαθέτουν άδεια λειτουργίας από τον οικείο φορέα.

*Εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, εφόσον διαθέτουν άδεια λειτουργίας του ΕΟΤ σε ισχύ.

Οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να έχουν προχωρήσει σε καταγγελία σύμβασης εργασίας από 01-01-2010 έως 30-04-2010 ή σε περίπτωση που έχουν προβεί σε απολύσεις, να έχουν αντικαταστήσει το 20% του απολυθέντος προσωπικού, εντός 30 ημερών, από την υποβολή της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα.

Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα να ενταχθεί στο πρόγραμμα εποχική ξενοδοχειακή επιχείρηση, που διατηρεί σε λειτουργία περισσότερες μονάδες, (ξενοδοχειακές - μαρίνες - spa - γκόλφ κλπ), για οποιαδήποτε μονάδα επιθυμεί, με τις ίδιες προϋποθέσεις.

Στο πρόγραμμα μπορούν να υπαχθούν μόνο επιχειρήσεις που δεν ήταν προβληματικές την 01-01-2008.

Στους εργαζόμενους -δικαιούχους περιλαμβάνονται:

*Ξενοδοχοϋπάλληλοι οι οποίοι ανήκουν στο μόνιμο προσωπικό και συνεχίζουν να απασχολούνται στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας με το ίδιο καθεστώς απασχόλησης, για χρονικό διάστημα 12 μηνών.

*Ξενοδοχοϋπάλληλοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, υπό την προϋπόθεση της επέκτασης της σύμβασής τους μέχρι τη λήξη του προγράμματος.

Στον αριθμό προσωπικού δεν προσμετρώνται και δεν εντάσσονται για επιχορήγηση

οι πρακτικά ασκούμενοι, π.χ. των Α.Τ.Ε.Ι. και των σχολών τουριστικών επαγγελμάτων.
Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας, που εντάσσονται στο πρόγραμμα, οφείλουν να διατηρήσουν τις επιχορηγούμενες θέσεις εργασίας, καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, δηλαδή για 12 μήνες.

Σε περίπτωση που η επιχείρηση μειώσει το προσωπικό της, με καταγγελία σύμβασης ή λόγω αποχώρησης, και δεν το αντικαταστήσει, εντός 30 ημερών, το πρόγραμμα θα διακόπτεται για όσες θέσεις εργασίας μειώθηκε το προσωπικό και θα επιστρέφεται το αναλογούν ποσό της επιχορήγησης.


ΠΗΓΗ :ΤΟ ΒΗΜΑ

Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Ε.Κ.Π.Ο.Ι.Ζ.Ω



Η Ένωση Καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ, εν όψει της της θερινής περιόδου, εξέδωσε συμβουλές και οδηγίες, με σημαντικές πληροφορίες για τους καταναλωτές που ταξιδεύουν με αεροπλάνο με τα δικαιώματά τους.

Αν έχετε εισιτήριο, φθάστε την καθορισμένη ώρα και πραγματοποιήστε τον έλεγχο εισιτηρίου έγκαιρα, αλλά αν η αεροπορική εταιρία, εφόσον ανήκει σε χώρα της Ε.Ε., αρνηθεί την επιβίβασή σας λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, αντικατάστασης αεροσκάφους με μικρότερο και για λόγους ασφάλειας επιβατών, έχετε δικαίωμα:

* Αποζημίωσης από 250€ έως και 600€ ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης σας ή
* Επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης
* Διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματος και αναψυκτικού


Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας δικαιούστε:

* Αποζημίωση σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχατε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση 1 με 2 εβδομάδες πριν σας δόθηκε δυνατότητα εναλλακτικής μεταφοράς στον προορισμό σας με διαφορά μικρότερη των 2 ωρών από την προγραμματισμένη πτήση ή τέλος, ενημερωθήκατε λιγότερο από 1 εβδομάδα πριν αλλά η πτήση που προτείνεται αναχωρεί το πολύ 1 ώρα μετά την προγραμματισμένη
* Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση
* Γεύματα και αναψυκτικά

Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο από 2 ώρες (για πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ), 3 ώρες (από 1.500 μέχρι 3.500 χλμ) ή 4 ώρες για όλες τις άλλες πτήσεις, τότε έχετε δικαίωμα:

* Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο
* Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά

Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι δικαιούστε: * Αποζημίωση 36,38€ ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73€ ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών σας, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριό σας.
* Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο για σας να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε, ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθείτε για ότι έχτε δηλώσει

Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης πάθετε κάποιο ατύχημα έχετε δικαίωμα:

* Πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα
* Σε προκαταβολές ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες – όχι κατωτέρω των 20.000,00€ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου) προκειμένου να καλύψετε τυχόν έξοδα, που ενδέχεται να προκύψουν
* Αν η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτή

Για οποιαδήποτε καταγγελία μπορείτε να απευθύνεστε:

* στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (τηλ. 210-89 16000) και στα γραφεία της σε κάθε αεροδρόμιο,
* στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τηλ. 1520, φαξ 210-38 42 642, e-mail: info@efpolis.gr
* στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., τηλ. 210-330 44 44, φαξ 210-33 00 591, e-mail : info@ekpizo.gr


πηγή : ΕΚΠΟΙΖΩ